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  • 기계와 메커니즘의 마찰단위(Units) 정보
    카테고리 없음 2020. 1. 16. 02:53

    <이글을 포스팅한 간단하게 설명하기-아래의 점은 제4차 산업 공학 국제 콘퍼런스에 발표된 글 중, 생분해성 윤활기 유가의 일반적인 미네롤 기반의 오일과 비교하고 마찰 공학적인 바탕에서 동일한 특성을 가지면서도 탁월한 환경 친화적 윤활유의 개발에 대한 기술적 조건과 개발 현황을 개관하는 것입니다. 또한, 이 논문의 기반에는 #환경배려 #윤활유 전문 메이커인 #파놀린의 #생분해성 윤활유의 개발적 배경이 된 조사 결과 및 사용사례를 토대로 한 것이기도 하다.>​


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    ​ 기계와 메커니즘의 마찰 단위(Units)을 위한 생분해성 윤활유 마찰 공학에 관한 연구:현 연구 현황:ICIE 20최초 8Tribological Research of Biodegradable Lubricants for Friction Units of Machines and Mechanisms:Current State of Research:ICIE 20최초 8Chapter(PDF Available)January 20첫 9 In book:Proceedings of the 4th International Conference on Industrial Engineering, pp.939-947​ ​ ​ 요약 ​ 현재 마찰 공학적 연 구는 경험적 접근과 통계적접근법에 의해 지배당하고 있다. 제1부 보통화된 비법론과 장치와 상관 없이 마찰과 마멸 메커니즘에 영향을 미치는 다양한 조건을 고려한 고유의 설계가 개발되고 있다. 이러한 귀추는 개별 저자의 점검결과를 분석하고 비교하는 것이 어려워진다. 마찰공학에서 최초의 접근법을 만드는 복잡성은 마찰의 과정에서 상호 영향, 접촉 구조, 매개 변수의 전천 및 분포, 마찰의 과정 자체에서 그것들을 측정하는 것이 어렵기 때문이었다.본 연구의 목적은 이것과 같다.식물성 오초, 식물성 - 미네랄 오초, 새롭게 합성 감마제 및 미끄럼방지 애첨가제를 사용하여 윤활한 접촉 시스템의 주요 메커니즘과 마찰 및 마모 패턴을 식별하고, 마찰과 마모, 특히 마모 없는 마찰을 유발할 수 있는 독자적인 조직 프로세스를 촉발할 기회를 식별하여 과학적으로 확립합니다. 이 논문은 기계와 메커니즘의 마찰단위에 생분해성 윤활유를 사용하는 분야의 연구 현황을 개괄적으로 보여준다.만성적인 특성, 작동적 영향에 대한 저항성, 극저독성, 높은 생분해성을 동시에 갖는 윤활유 개발 작업이 오항의 시일까지 시급한 것으로 결론이 내려졌다.AbstractAt present, tribological studies are dominated by empirical and statistical approaches. Regardless of the availability of some standardized methodologies and devices, unique designs, taking compare the experimental results of individual authors. The complexity of cres.y the main mechanisms and patterns of friction and wear of contact systems lubricated with vegetable oils and vegetable - mineral compositions, with 새롭게 sontact have an effect low frect low fr.dable lubricants for friction units of machines and mechanisms. It was concluded that the tasnd high biodegradability remains urgent to this day. ​ ​ Tribological Research of Biodegradable Lubricants for Friction Units of Machines and Mechanisms.Current State of Research Zadorozhnaya E. 최초의 Levanov I. 최초의 Kandeva M.2첫 South Ural State University(national research university), 76, Lenin prospekt, Chelyabinsk, 454080, Russia Corresponding author:E-mail:zadorozhnaiaea@susu.ru2Technical University of Sofia, Faculty of Industrial Technology, 8, Boulevard Kliment Ohridski, Sofia, 첫 000, Bulgaria​ Keywords#Vegetable#oils,#Biodegradable#lubricants#Poly-molecular#layers,#Tribosystem,#Friction#units​ ​ 처음이다.도입과학으로서의 마찰공학 관계학문간의 특성은그 주제의 본질, 즉 조직체(bodies)의 상대적 스포츠에서의 접촉과 접촉 상호작용에서 비롯된다. 마찰공학은 접촉구조, 프로세스 및 메커니즘 연구에 역학, 물리학, 화학, 재료과학, 화학요법 등과 같은 다양한 과학의 비법과 접근법을 이용합니다. 동시에 접촉구역에 있는 기계적, 물리적, 화학적, 전기적 및 기타 프로세스를 고려합니다.The interdisciplinary character of tribology as a science derives from the essence of its subject, that is, contacts and contact in the relative motion of bodies. Tribology uses the mets, processes and mechanisms. At the same time, mechanical, physical, chemical, electrical and other processes that are in the contact zone are taken into account​ 지난 첫 5년간 접촉 과정의 연구에 대한 체계적 접근 방식을 적용함으로써, 그리고 D.S. Nyagol Manolov교수의 지도 아래, 불가리아 마찰 공학 연구소가 개발한 접촉 접근이라는 새로 당쵸쯔 접근법을 개발함으로써 마찰 공학의 이런 귀 츄울을 극복하려는 시도가 열린[최초의 2].Over the past의 첫 5 years, attempts have been made to overcome this situation in tribology by adapting a systemic approach to the study of contact processes and developing a새로 single approach called the contact approach developed by the Bulgarian school of tribology under the guidance of Professor D.Sc.Nyagol Manolov[최초의 2]. ​


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    접촉 접근은 면적(dimension)시각(tempo)이나 기능(function)부문에서 마찰 시스템의 3단위(tri-unity)의 원칙에 기초합니다. 면적 부분에서 기초적인 마찰 시스템은 보디, 반 보디, 그리고 그들 간의 접촉이라는 3가지 요소로 구성된다. 접촉은 마찰시스템에 있어서 중요한 기능적 요소이며 접촉은 마찰, 마모, 접촉모세관, 접촉변형 등의 프로세스뿐만 아니라 접촉압력, 실제 접촉면, 접촉길이 등의 접촉구체에 내재되어 있지 않은 특성을 가진다. 시각적 마찰 시스템의 3단위는 돌진(run-in)유선(stationary), 그리고 마찰이나 마모는 파국적 모두 세가지의 기본 상태를 통과하는 과정에서 표현된다.The contact approach is based on the tri-unity principle of the tribosystem in dimensional, temporal and functional sections In the dimension, the elementary tribosystem consists of threeeees of threees of three is of threach is based is based ontribosystem in the tribosystem cont approaction, the thh as friction, wear, contact capillarity, contact contactf friction and wear. ​ 접촉 접근의 비법론은 마찰 공학의 접촉 상호 작용에 관한 1조 법(1조 같은 마찰 공학적 법칙)에 기초합니다. 그것은 3개의 잠재력을 하나 쁘띠 쁘띠에 통합합니다.활성 잠재력 - 마찰 시스템(부하, 속도, 마찰 경로, 고정된 접촉 시각, 온도, 진동, 방사물 등)에서 생성하는 활성화된 외부의 침해(disturbances)의 잠재력;> 반응성 잠재력 - 마찰 시스템의 반응 실현성(마찰 계수, 마모 계수, 강도, 상대적 마모 저항 등);>전달적 잠재성 - 활성화 및 반응성 잠재성을 연결하는 The methodol.tial is the potential of active external disturbances in the tribosystem(load, speed, friction path, time of a fixed contact, temperature), vibration tive wear resistance, etc.); - com. of several levels and sections, which is expressed by a system of partial, local and contact식물성 오 1, 식물성-미네랄 오 1 새로운 합성 감마제나 미끄럼 당초의 가제를 사용하여 윤활된 접촉 시스템의 주요 메커니즘과 마찰과 마멸 패턴을 식별하고, 마찰, 마모, 특히 마모가 없는 마찰을 유발하는 자체 조직 과정을 촉발할 수 있는 기회를 식별하고 과학적으로 확립합니다. 이 글은 기계와 메커니즘의 마찰단위에 생분해성 윤활유를 사용하는 분야의 조사현황을 개괄적으로 보여준다.The objectives of this study are: to identify the main mechanisms and patterns of friction and wear of contact systems lubricated with vegetable oils and vegetable - mineral composition of composition of thisms and vegetable - mineral compoils and composition and compoils and composition and composcurrent state of research in the field of the use of biodegradable lubricants for friction units of machines and mechanisms. ​ ​ 2. 생분해성 윤활유의 다양함 Variety of biodegradable lubricants​ 여러 종류의 운송, 농업 기계, 식품, 작은 기업의 장비 및 그 외 타입 장비의 작동 환경과 위생적인 측면의 높은 관련성과 관련하고 광범위한 생분해성 윤활유가 계속적으로 개발되고 적용되고 있다. 톱 메이커가 여러가지 용도에 윤활유를 공급하는 가운데 우리는 BECHEM(독 1), PANOLIN(스위스)등의 회사의 우려를 언급하고 볼 수 있다. 최근 수십년에, 환경개선 사건은 전 세계에서 매우 엄중해졌다. 이 10-15년간 식물 합성(plant compositions)와 광물성 윤활 오 1만 아니라 식물성 기름에 근거한 환경 친화적인 윤활유(#EAL,#environmentally#Acceptable#lubricants)및 재생 식물성 기름과 관련된 세계적인 생산 및 조사가 집중적으로 개발된[3-17].In connection with the high relevance of environmental and hygienic aspects of the operation of various types of transport, agricultural machinery, equipment of food enterprises and otherses, we can mention the concerns BECHEM(Germany),#PANOLIN(#Switzerland)and others. In recent decades, the issue of improving the environment is very acute around the wor During the last 10-15 years, world production and research related to environmentally의 친구 ly lubricants and renewable vegetable oils based on vegetable oils, as well as plant compositions and mineral lubricating oils has been intensively developing[3-17]. 지금까지 고랭 재료를 사용하는 경향은 주로 이이다업, 농기구, 건설 등 환경적으로 민감한 분야와 관련이 있다. 유압시스템은 농업의 다양한 분야에서 널리 사용되고 있으며 가공산업, 토지개선, 경작 및 수확을 위한 기계나 장비에 사용된다. 그것들은 1반 적으로 기계에 심한 아주 중요한 기능 이다니다. 윤활유는 유압시스템의 필수 구성요소로서 냉각, 마모 및 부식 방지를 위한 동력 전달과 윤활이라는 두 가지 주요 기능을 수행합니다. 1반 적과 유압 시스템과 기계의 힘과 자원은 윤활유의 환경, 즉 구성, 물리 화학적 특성과 마찰과 마모 특성에 의해서 판정한다. 이 단계에서 미네랄 오 1을 생태적인 기름으로 대체하는 사건은 두가지 방향에서 해결된다. -미네랄 오 1을 1정의 비율의 식물성-미네랄 화합물 부분 대체-당초의 가제가 함유된 식물성 오 1완전 대체 Until now, the trend of using such materials is mainly related to environmentally sensitive areas, such as forestry, agricultural machinery and construction. Hydraulic systems are widely used in various branches of agriculture and are used in machinery and equipment for the processing industry, land improvement, tilage and harvesting They are.nsmission and lubrication for cooling, wear and corrotion. The power and resources of hydra the nature of friction and wear.At this stage, the problem of replacing mineral oils with ecological ones is solved in is solved in.getable oils containing additives. ​ 윤활유로서 식물성 오 1에 대한 관심은(1반 적)오 1과 비교하고 비독송, 급속 분해, 제사 생성 및 가용성이라는 주요 장점 때문입니다.[18-21]. 식물성 오 1이 물리 화학적 그리고 마찰 공학적 특성(마모 저항, 한계 압력)에 대해서 특정조건에서만 특정 기계의 작업 요건을 갖춘 것으로 확인되어 왔다.Great interest in vegetable oils as a lubricant is due to their main advantages in comparison with oil-non toxicity, rapid decomposition, renewability and availability[18-21]. It has been established that vegetable oils satisfy the working requirements of certain machines only under certain conditions with respect to physico - chemical and tribologeen een establisheder certain conditions witions of certain to physico - chemico - chemico - chemico - chemico - tribolog 표면의 마찰 과정에서 그들은 타방향성(anisotropic)의 기계적 특성인 탄젠트적인 방향으로 높은 압축력과 하향 저항(low resistance)을 갖는 공간적으로 지향된 쌍극의 아마자층(poly-molecular layers)을 형성합니다. 고란층은 마찰 표면간의 직접적인 상호작용을 방해하고 마찰 접점에 감살하는 효과를 준다. 동적 또는 추진부하를 변화시킬 때의 쌍극의 아마자층의 제동동동작은 표면의 파괴와 접촉을 감소 및/또는 방지합니다. 따라서 식물성 기름에 함유된 유기표면활성물질(organic surface-active substances)은 특히 식물과 광물성분의 혼합물일 경우에 자연적인 항마모(anti-wear) 당초가물이다.Vegetable oils (rapeseed, sunflower, linseed, castor, palm, cotton, etc.) contain a significant amount of organic surfactants in the form of unsated fatty acids - acids -gth and low resistance invior of damping of poly-molecular layers in changing dynamic or impulse loads reduces and/or prevents breakdowns and contact of surfaces.Thus, organic surface-active substances in vegetable oils are natural anti-wear additives, especially in the case of mixtures of plant and mineral compositions. ​ 식물성 기름은 광유보다 점도가 200정도 심한 매우 높다. 온도 구배가 50°C에서 100°C로 바뀔 때 점성도 지수가 오 1의 원래 점도를 유지하는 능력을 나쁘지 않고 받는다는 것을 상기하자. 이 기준은 마찰공학적 과정의 "물질 상태(nature)"와 강도에 있어 매우 중요하다. 마찰단위에 순수 식물성 기름을 효과적으로 사용하지만, 주요 사건은 오전에는 산화성, 열안정성(열산화 저항성), 그리고 오전에는 온도 특성 때문입니다. 조사자의 대부분은 유채를 조사하고 있는데 이는 현재 가장 널리 윤활유 식물성 기름으로 사용된다. Vegetable oils have a higher viscosity index(VI), about 200, compared to mineral oil.Recall that the viscosity index expresses the ability of the oil to maintain its original viscosity when the temperature gradient changes from 50 to 100°C.This criterion is extremely important for the nature and intensity of tribological processes The main problems of the effective use of pure vegetable oils in friction units are due to their low oxidative and thermal stability(thermo-oxidative resistance) Many researchers농업용 유압 시스템용 오 1과 2행정 내연 기관용 모토오 1의 물리적 및 화학적 특성 조사. 올레산(oleic acid)함량이 높은 유채(Rape)와 해바라기 오 1은 유압 시스템에 적합한 베이스 오 1에서 사용할 수 있다. 4공 마찰기의 보통 시험 노하우로 해당 오 1의 마모 방지 및 극압의 특성에 관한 비교 조사는 미네롤 오 1과하프송오 1이 넘는 그들의 장점을 보인다. 자료에서는 다기능, 당초의 가제를 사용하고 식물성 오 1에서 윤활된 접촉 시스템의 마찰 공학적 시험에 대한 정보가 제한되고 있다. 이 경우, 다기능 당초가제는 항산화(antioxidant) 및 열안정(thermal stability), 항마모(antiwear), 항마찰(antifriction), 항장력(anti-seize)에 관해서도 동시에 몇 가지 특성을 공급하고 개량하는 물질을 포함해서 구성되어 있다.From the analysis of studies, two main trends can be identified: the study of physical and chemical properties and tribological characteristics of oils for hydraulic systemical properties and tribological characteristics of oils of oils for hydraulic systemic system.ur-ball friction machine show their advantages over In the literature, there is limited information on tribological tests in contact systems lubricated with vegetable oils using multifunc. Multifunctional additives in this case are compositives antiwear, antifriction and anti-seize properties. ​[22,23]에 제시된 결과는 흥미롭다. 그것들은 캐스트의 어린 이언(Cast-iron)21과 스틸(Steel)15X에서 유채 유로 윤활할 때 마찰 시스템(tribo-system)에서 마찰과 마멸 공정으로 설계됐다. 재료의 조합은 유압제어 메커니즘의 상세한 내용에 해당합니다. 마찰 계수와 질량의 마모에는 순수한 유화 오 1,0.5%의 유치에유(1.5%의 다기능 당초 가제"Valen", 그리고 순수한 미네랄 오 1 M-8-B2의 세가지 오 1이 제시된다. 마찰의 초기 단계에서 순수한 유치에유는 미네랄 오 1보다 마찰 계수가 오쵸은지이 꾸준한 마찰 경로로부터 괜찮은 면 증가하고 미네랄 오 1의 값에 도달합니다. 마찰 계수의 점진적으로 증가의 부하나 온도가 증가하면 유채 꽃 유가의 농기계 내에서 유아프오 1이 작용하는 조건으로 유화 유의 안정성이 저하한다. 유채 꽃 오 1에 다목적"Valen"당초의 가제를 도입하고 시각이 지나면서 오전은 마찰 계수에서 산화 안정성을 높이고 마찰 공학적 특성을 유지할 수 있도록 제안합니다. Valen, 당초의 가제가 있으면 광유에 비해서 120분 동안 오 1의 온도가 20도 감소합니다.The results presented in[22,23]are interesting. They are designed for friction and wear processes in tribo-system Cast-iron 21 and Steel 15X when lubricated with rapeseed oil.The combination of materials corresponds to the details of the hydraulic control mechanism.The friction coefficient and mass wear are presented with three types of oils:pure rapeseed oil, rapeseed oil with 0.5...1.5%multifunctional additive"Valen"and pure mineral oil M-8-B2.Pure rapeseed oil at the initial stage of friction has a lower coefficient of friction than mineral oil, but after a certain friction path it increases and reaches the values of mineral oil.Gradual increase in the coefficient of friction indicates inadequate stability of rapeseed oil under conditions of increased loads and temperatures, i.е" in conditions where hydraulic oils work in agricultural machines. It is proposed to introduce a multipurpose"Valen"additive The presence of the Valen additive results in a decrease in the oil temperature by 20 degrees for 120 minutes compared tothe mineral oil. ​ 발레 나쁘지 않아서(Valena)당초의 가제가 포함되어 개선된 유채 오 1는 광유에 비해서 마모를 17%삭감한다. 바렌(Valen)에서 추출한 유채 유의 생분해성(Biodegradability)은 순수한 유채 오 1과 동 1수준의 생분해성을 갖고 발렌 당초의 가제가 존재할 예정이라고 밝히고 기름 생분해성을 감소시킬 일은 없다. 71후 98%, 211후 100%가 분해된 것으로 나쁘지 않게 됐다. 동시에, 미네랄 오 1은 71이내에 25% 줄어 211후-45%감소합니다.The developed rapeseed oil with Valena additive reduces wear by 17%compared to mineral oil.Biodegradability of rapeseed oil from Valen has the same degree of biodegradability as pure rapeseed oil, the presence of the Valen additive does not reduce the biodegradability of the oil.It was found that after 7 days, 98%of the oil degraded, and after 21 days-100%.At the same time, mineral oil degrades within 7 days 25%, and after 21 days-45%. ​ 3. 유채 오 1를 사용의 전망 Perspectives for using rapeseed oil​ ​ 많은 저자들의 조사는 그들의 산화적, 열적 안정성을 증가시키기 위해서 순수한 식물성 기름과 식물성-미네랄 성분에 적합한 당초의 가제의 선택과 연결되어 있다. 많은 경우, 최적화 사건은 당초 가물의 비율에 관련하여 해결된다. 당초, 가뭄이 계속되는 선정을 위한 주요 마찰 공학적 기준은 보통으로 4공 기계로 판정된 이다기에 부하 값, 마모죠무 직경 마찰 계수 등 이다니다.The research of a number of authors is connected with the selection of suitable additives to pure vegetable oils and vegetable - mineral compositions to increase their oxidative and thermal st. In most cass are the value of the critical load, the diameter of the wear spot, the coefficient of friction determined on a four-ball machine in accordance with the standard. ​ 2사이클 엔진에 대한 1반 모터 오 1과 비교한 높은 올레인산(oleic)식물성 오 1의 마찰 공학적 특성의 비교 평가는[24]에서 열렸다. 베이스 식물성 오 1의 당초(가제)의 구성에 의한 최적화 사건이 해결되지, 마모율과 마찰력의 정의를 가진 모델 마찰 시스템 2사이클 엔진 점검실 시험이 실시됐다. 식물성 오 1을 사용하여 금속 마찰의 표면에 대한 리바 인 더(Rebinder)효과를 주목합니다. 저자들은 마찰 공학적 특성을 비교함으로써 25%의 당초의 가제를 당초의 가한 식물성 오 1의 한 계 부하 값이 더 큰 것을 발견했습니다. 이것은 마찰 표면에서의 물리적인 흡착과 화학 흡착에 의해서 촉진된다. Comparative evaluation of tribological properties of high oleic vegetable oils compared with commodity motor oils for two-stroke engines was performed in the article[24]. Optimization problem by composition of additives in the base vegetable oils was solved and laboratory tests of model tribosystems two-stroke engine with the definition of the wear rate and friction force werlogical properties, the authors found that the vegetable oils with additives of 25%had a greater critical load value.This is facilitated by the processes of physical adsorption and chemisorption on friction surfaces. ​[25,26]글에서 유체 역학적으로 제어되는 기어 비의 역학적 특성은 유치에유을 기반으로 식물성-광물 성분의 윤활에 대해서 조사한다. [27]글에서는 베어링의 윤활유용 그리스의 성분에 유치에유을 사용하는 것을 제안합니다. 저자들은[28]에서 볼넷 마찰 기계 위에 4종류의 식물성 오 1의 마찰 공학적 특성을 비교 조사했다. 유채기름으로 볼의 마모가 최소한으로 억제된다는 것을 보여주었고 이는 다른 저자들의 조사에 의해 확인되었다. 린시드 오 1과 목화씨유는 마모 저항성이 비교적 오전.In articles[25,26]tribological characteristics of hydrodynamically controlled gear ratios are studied in the lubrication of vegetable-mineral compositions based on rapeseed oil.In[27]it is proposed to use rapeseed oil as a component in grease for lubricating bearings.In[28], the authors carried out a comparative study of the tribological characteristics of four types of vegetable oils on a four-ball friction machine.It was shown that minimal wear of the balls is achieved in rapeseed oil, which is confirmed by the studies of other authors.Linseed oil and cottonseed oil have relativelylow wear resistance. ​ 1부 저자들의 주요 결론은 유치에유는 유압 시스템, 트랙터 트랜스미션, 2행정 내연 기관 등에 사용하는 혼합 윤활유 개발에 유망한 원료로 하는 것 이다니다. 유압 시스템에서는 변속기의 부하가 다시 오전 시에 아마 씨 오 1과 같은 다른 식물성 오 1을 사용할 수 있다.The main conclusion of some authors is that rapeseed oil is a promising raw material for the development of mixed lubricants for use in hydraulic systems, tractor transmissions and two-strok작동 조건에서 다른 오 1이 작동하는 것으로 알려졌으며, 이 단계에서 조사는 동 1 한 상황에서 특정 특성을 비교하게 제한하다고 결론지을 수 있다. 문헌에서는 다기능, 당초의 가제를 사용하고 식물성 오 1에서 윤활된 접촉 시스템의 마찰 공학적 시험에 대한 정보가 제한되고 있다. 이 경우, 다기능 당초가제는 항산화(antioxidant) 및 열안정(thermal stability), 항마모(antiwear), 항마찰(antifriction), 항장력(anti-seize)과 동시에 여러 특성을 공급하고 개선하는 물질을 포함하는 성분입니다.From the analysis of the studies, it can be concluded that different oils are known to operate under different operating conditions, and studies at this are limited.erties and characteristics simultaneously with antioxidant and thermal stability, antiwear, antifriction and anti-seize properties. ​ 4. 결론 Conclusion의 기사와 조사 죠무고무눙 몇가지 결론을 이끌어 낼 수 있는 기회를 공급합니다.The review of articles and studies provides an opportunity to draw some conclusions. ​ 1. 식물성 기름과 식물성 미네랄 화합물의 개발은 지구의 생태학적, 경제적 중요성의 시급한 과제이다.1.Development of vegetable oils and vegetable-mineral compounds is an urgent task of the ecological and economic importance of the planet. ​ 2. 사건 해결에는 재료, 열역학적 요인, 마찰 체계(경계, 혼합, 유체 정역학, 유체 역학)및 체육의 유형(회전, 이다 펄스 충격 부하 등)의 다양한 조합을 가진 마찰 시스템에서 생성하는 접촉 상호 작용의 특성, 규칙성 및 메커니즘에 관한 심층적인 복합적 조사가 필요하다.2.The solution of the problem requires in-depth complex studies related to the nature, regularities and mechanisms of contact interactions that occur in tribosystems with various combinations of materials, thermodynamic factors, frictional regimes(boundary, mixed, hydrostatic, hydrodynamic)and types of motion(rolling, impulse shock loads, etc.) ​ 3. 대부분의 조사에서 식물성 기름의 성분은 독립적으로 대상으로 간주되어 마찰 시스템의 요소가 없는 것으로 여겨졌다. 이 조사는 볼넷 마찰기의 보통화된 기법을 이용한 해마모(anti-wear), 극압(extreme pressure), 아래에 항과 사찰(antifriction)의 특성을 특징짓는 마찰공학적 특성 판정에 대한민국으로 이루어진다. 마찰과 마모 과정은 고란 조사에서 고려되지 않은 여러 요인에 의해 좌우된다고 알려져 있다.3.In most studies, vegetable oils and compositions are considered as a stand-alone object, and not as an element of the tribosystem. The studies are limited to the determination of tribological characteristics characterizing anti-wear, extreme preme depend on a number of factors that are not taken into account in these studies. ​ 4. 식물성 기름과 식물성-미네랄 화합물의 최적 구성을 판정하기 위한 과학적 기반의 접근, 비법론에 대한 기준이 하나도 없다.4.There is no single scientifically based approach, methodologies and criteria for determining the optimal composition of vegetable oils and vegetable-mineral compounds. ​ 5. 사실상, 생분해성 윤활유는 식물성 오 1(vegetable oils), 합성 에스테르(synthetic esters), 포르투갈 리카 1글라이콜(polyalkylene glycols)의 세가지 유형 풍이다니다. 첫번째 유형의 윤활유는 유채 기름 또는 적지만 잠옷(castor)오 1을 기반으로 생산된다. 거친 종류의 윤활유는 독성이 부족하며, 생물 분해에도 가장 많이 노출되는 것이 특징이라고 합니다. 단점으로는 고온에 대한 저저항과 오전에는 항마모 특성을 들 수 있다. 악마의 성질의 증가는 두개의 비법으로 이뤄지는데 그것은 동 1기름의 부분적 가수 분해로 얻은 것(mono-)로 디글리 세리드(diglycerides)를 도입하는 고가 아니며 또는 보통화된 한 마모나 항산화 당초 가제-1반 적과 아연 다이얼 키 디티오포잉상욤(zinc dialkyl dithiophosphates)을 도입하고 얻을 수 있다. 5.Virtually all biodegradable lubricants are of three types:vegetable oils, synthetic esters and polyalkylene glycols.The first type of lubricants is produced on the basis of rapeseed oil or, more rarely, castor oil.This type of lubricant is characterized by a lack of toxicity and the highest exposure to biodegradation.The disadvantages include low resistance to high temperatures and low anti-wear properties.An increase in anti-wear properties is achieved in two ways:by introducing mono-and diglycerides obtained by partial hydrolysis of the same oils, and by the introduction of standard anti-wear and antioxidant additives, usually zinc dialkyl dithiophosphates. ​ 순수한 형태의 오 1또는 사물(mono-)로 디글리 세리드(diglycerides)의 당초 가제와 함께 사용하는 것은 80°C이하(90°C까지 자주 사용하는)의 온도에서 작동하는 장비에 한합니다. 해양 엔진의 모터 오 1로 보다 안정된 파자마(castor)오 1를 사용하는 것은 상당한 양의 산화 방지제와 해머도 당초의 가제를 사용하는 것과 관련이 있다. 이것은 기질적으로 높은 생분해성임에도 불구하고 기름을 유독하고 환경적으로 해롭게 한다. 1부 스포츠 엔진에서 식물성 오 1의 사용은 마모 당초, 가제에 대한 높은 토우리글리세라이도우(triglyceride)의 가속과 고온 윤활 한계(적어도 250°C)때문 이다니다.The use of oils in pure form or with additives of mono-and diglycerides is limited to equipment operating at temperatures up to 80°C, less often to 90°C.The use of more stable castor oil as motor oil for marine engines is associated with the use of a significant amount of antioxidant and antiwear additives.This makes the oils toxic and environmentally hazardous, despite the high biodegradability of the substrate.The use of vegetable oils in some sports engines is due to the high triglyceride acceleration to antiwear additives and the high temperature lubrication limit(at least 250°C). ​ 합성 에스테르에 근거한 오 1은 매우 다양하다. 여기에는 모노메틸(monomethyl)과 카복실산(carboxylic acids), 다이카복실산(dicarboxylic acids)의 다이에스테르(diesters), 엄게는 모노카복실산(monocarboxylic acids)을 포함한 에틸렌글리콜(ethylic acids)을 포함한 에틸(ethylic acids)을 포함한 에틸(ethylic imonomethylic imonomethylic영향과 산화에 의한 저항력이 있으며 점도와 온도 특성이 우수하지만, 한 마모 특성에서는 식물성 오 1보다 없다. 디카 복시상(dicarboxylic acids)에스테르는 내열성이 매우 매우 높지만 상당한 양의 다이얼 키 디티오포잉상욤(dialkyl dithiophosphates)과 다른 당의 초옥제를 사용해야 하지만 이는 고런 오 1과 그 분해물 독성을 증가시킨다.Oils based on syntheic esters are quite diverse These include monomethyl and other monoesters of carboxylic acids, diesters of dicarboxylic acids, more rarely Esters of dicarboxylic acids are highly heat resistant, but require the use of a significant amount of dialkyl​ 올리 고체(oligomeric)의 폴리알킬렝 글리콜(polyalkylene glycols)에 근거한 오 1은 점도 온도 특성이 가장 우수하고, 1반 적에게 악마 모의 특성이 아주 높다. 고란 물질의 단점은 높은 비용과 오전은 생물분해 실현성이다. 수용성 에틸렌글리콜(ethylene glycols)와 알킬 래디컬(alkyl radicals)C1... C3은 생물 분해에 가장 많이 노출되고 있다. 굳은 재료는 물과 접촉할 수 있는 조건으로 사용하기에 적합하지 않다. 적은 양의 물에서도 마모를 급격히 증가시켜 윤활 구성품의 부식을 초래합니다. 폴리부틸렌글리콜(Polybutyleneglycol)과 더 긴 탄화수소방사체 제품은 물의 저항성이 있지만 생분해에도 저항적이라고 합니다. 그러므로, 동시에 높은 마찰 공학적 특성, 동작의 영향에 대한 저항성, 극도로 오전에는 독성 및 높은 생분해성을 가진 윤활유를 개발하는 작업이 당 1까지 시급한 상태로 남아 있다.Oils based on oligomeric polyalkylene glycols have the best viscosity-temperature characteristics, as a rule, they have high anti-wear properties.The disadvantages of these materials include high costs and a low susceptibility to biodegradation.The water-soluble ethylene glycols with alkyl radicals C1... C3 are the most exposed to biodegradation.These materials are not suitable for use under conditions where contact with water is possible.Even a small amount of water sharply increases wear and leads to corrosion of the lubricated components.Polybutylene glycol and products with longer hydrocarbon radicals are water resistant, but resistant to biodegradation. Thus, the task of developing a lubricant with simultaneously high tribological characteristics, resistance to operational influences, extremely low toxicity and high biodegradability이 작업은 러시아의 기초 조사 재단(프로젝트 N 16-08-01020\16)의 재정 지원 내에서 실행되며 러시아 연비 법 211조 국가 계약 N 02조에 의해서 지원됐다.A03.21.0011.Acknowledgments This work has been carried out within financial support of Russian Foundation for Basic Research(project N 16-08-01020\16)and was supported by Act 211 Government of the Russian Federation, contract N 02.A03.21.0011. ​ ​ References​ 1.Manolov N, Assenova E, Kandeva M(2005)Conception for the Development of Tribology in Bulgaria. Ed. 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